مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اعلام ثبت 120 وقف جدید در این استان، گفت : چهار واحد مسکونی و تجاری بصورت جداگانه در شهرستان های خوی، چایپاره و ارومیه وقف حوزه های علمیه شدند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی از روند صعودی ثبت موقوفات جدید در چهار سال گذشته خبر داد.
 
وی افزود: ثبت موقوفات جدید از 35 مورد در سال 90 ، به 120 وقف جدید در سالجاری افزایش یافته است که این نشان دهنده افزایش اعتماد مردم به اوقاف است که در سایه تلاش همکاران و روشنگری رسانه های جمعی استان حاصل شده است.
 
وی با اشاره به ثبت چهار موقوفه جدید برای حوزه های علمیه در سالجاری اظهار کرد: این موقوفات با کاربری تجاری مسکونی در شهرستان های خوی، چایپاره و ارومیه به ثبت رسیده است.
 
مصائبی گفت: از چهار موقوفه به ثبت رسیده برای حوزه های علمیه در سالجاری دو فقره در شهرستان ارومیه قرار دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به ضرورت ثبت موقوفات برای حوزه های علمیه گفت: رسانه ها باید در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه را یاری کنند تا خانواده ها هم فرزندانشان را با ثبت نام در حوزه های علمیه به عنوان سرباز امام زمان و اموالشان را برای یاری به سرباز امام عصر (عج) وقف کنند.
/2759/